miércoles, diciembre 24, 2014

Cinco motivos para regalar una bicicleta esta Navidad / Dimond para triatletas





2015 Etixx - Quick-Step Training Camp is Complete!

We just wrapped up the first training camp in Oliva (Spain) for the Etixx - Quick-Step 2015 season. This video shows you how it went!

¡¡Entrenando por el Coll de Rates!!

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Cinco motivos para regalar una bicicleta esta Navidad
Por Ciclosfera - 23/12/2014 0

¿Necesitas una buena razón para regalar una bicicleta en estas fiestas? ¡Te damos cinco!

Hay millones de posibles regalos. Y sin embargo, sólo unos pocos son realmente buenos. Son aquellos que combinan funcionalidad, estética y la mejor relación calidad precio. Buenas, bonitas y baratas. Te damos cinco razones por las que la bicicleta es el mejor regalo que puedes hacer estas Navidades.

1. Empezar el año con buen pie. ¿Hacer más deporte este 2015? ¿Apuntarse al gimnasio? ¿Dejar de fumar? Son, sin duda, buenos propósitos para el año que entra. Pero reconozcámoslo: raramente se hacen realidad. Por eso, si lo que busca ese familiar o amigo es llevar una vida más sana, nada como una bicicleta. Con ella descubrirá el incomporable placer de desplazarse con su propia energía. Desde Ciclosfera garantizamos que engancha.

2. El regalo más verde. Podemos reciclar nuestros residuos, reducir nuestro consumo de bolsas de plástico o comprar productos ecológicos. Pero nada será tan efectivo para cuidar nuestro planeta como cambiar nuestra manera de transportarnos. Moviéndote en bici reducirás a cero tus emisiones de CO2 a la atmósfera. Y de paso, redescubrirás tu ciudad, pues empezarás a mirarla con otros ojos.

3. Una bendición para el bolsillo. El afortunado receptor de una bicicleta se despide de un sinfín de gastos asociados a los vehículos de motor. Adiós a los impuestos, la carísima gasolina, la ITV, el seguro… Aunque no la vaya a usar constantemente, no tardará en notar el sustancial ahorro. Si quieres hacer más libre a un ser querido, regálale una bici. Te lo agradecerá siempre.

4. Ayuda al crecimiento económico. La bicicleta da trabajo a más de 650.000 personas en toda Europa. En España, la Federación Europea de Ciclistas calcula que, de doblarse el número de personas que utilizan la bici, se alcanzarían los 14.000 empleos. Y es que nuestro país la tasa de movilidad en bicicleta es de un pírrico 1,9%, muy por debajo del 7,5% de media europea y a años luz del 31% de países como Holanda. ¿Quieres apoyar la economía? ¡Usa la bici!

5. Está de moda. Sí, a muchos puede resultarnos una cuestión superficial, pero no conviene desdeñar el potencial de la bicicleta como tendencia. Bienvenidos sean todos los que se sumen a la bici como alternativa de movilidad, aunque sea como parte de una moda. Porque muchos, la mayoría, descubrirán que sobre ella son más independientes y felices.



http://www.ciclosfera.com/cinco-razones-para-regalar-una-bicicleta-esta-navidad/
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Beam Me Up: A Look At The Dimond Tri Bike
By Aaron Hersh Published 9 hours ago

Dimond has revived an old bike design that can significantly reduce drag.

A quick history lesson: For more than a decade, Softride successfully made beam bikes that were raced by top pros—including one-time Kona bike record holder Jürgen Zack—and sold in many tri shops across the country. Then they went out of business, and the beam bike basically disappeared.

The idea of the beam bike was to eliminate the seat tube and chainstays to provide an opportunity to reduce aero drag and road vibration, but versions in the early 2000s were flawed and couldn’t compete with the first wave of truly exceptional carbon tri bikes. Much like neon colors, beam bikes are back after a decade away. Composites expert David Morse left Zipp’s advanced design engineering group to team up with Ironman pro T.J. Tollakson to create a modernized beam bike that is functionally equivalent to the top current tri bikes, yet faster. Their creation—called the Dimond—is not only fast but also extremely practical.

RELATED – T.J. Tollakson: The Idea Man

Designing the Dimond
As a tiny startup, Dimond didn’t have the funds to test a set of designs and pick the fastest one. Morse used his extensive aero experience to dream up the most efficient frame he could, then took it to the wind tunnel to see how he had done. This isn’t the ideal way to build a bike. With a bigger budget, Morse and Tollakson could have created an even faster design with the help of CFD and a wind tunnel. Eliminating the rear portion of the bike increases their margin for error, however. Through their own tests (with a legitimate and fair protocol), Dimond’s creators assert its frame tested faster than the two elite tri bikes Morse put through the same test at the Faster Wind Tunnel in Arizona.

Ride Feel
First and most importantly: This bike doesn’t bob. Some older beam bikes with a metal appendage have an annoying habit of bouncing up and down in sync with the pedal stroke. Riding the Dimond is solid and stable, in stark contrast to those bikes. It feels like riding a normal frame, but a little bit smoother. It still responds to steering input from the hips and moves as predictably as a typical tri bike. Ride feel is one of the Dimond’s biggest triumphs.

Accessories
There isn’t a single bottle mount on this frame. All accessories must be carried by aftermarket systems. While this method keeps the bike streamlined, it limits the options for a rider. Bringing more than one bottle requires a rear carrier.

Mechanical Ease
Despite looking as eccentric as any integrated super-bike, the Dimond is deceivingly simple mechanically. Cable routing isn’t overly complicated; saddle adjustments are a cinch; moving the aerobar is easy and even removing the beam for travel requires tinkering with just one bolt. Keeping this bike in top working order is surprisingly easy.

Handling
Riding in the aerobars feels secure and stable. The bike wants to hold a straight line and never feels wobbly or loose, even when reaching into a jersey pocket. It evenly tracks a swooping line through technical descents but isn’t quite as quick as some bikes when quickly changing course.



http://triathlon.competitor.com/2014/12/gear-tech/beam-look-dimond-tri-bike_110870

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