sábado, febrero 13, 2016

con el viento en contra y a favor / la mini bomba zèfal por 19 €




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Ayer estuve en el decathlon de Alicante comprando el bàlsamo de tigre por 10 € ( al lado de la fila ùnica de las cajas ) y una mini bomba Zèfal para la bici de carretera por 19 € ( màs abajo revisiòn ) y querìa estrenar ambos.
Hoy querìa hacer una tirada larga con la bici de carretera, la Cannondale Synapse y se me ocurriò repetir la ruta que hice hace 15 dìas , pero èsta vez ya màs recuperado de la gripe ycon el hàndicap de un viento de 50 km que venìa del oeste . El resultado es que tardè 25 minutos menos aunque la media final no concuerda en el cuentakm de la bici con la del strava. 26,2 km/h de media frente a los 23,6 km/h del strava , pero es que la distancia del strava fueron 45,2 km y la del cuenta 49,62 km , el tiempo si es muy parecido 1:53.15 el cuenta frente al 1:54:49 del strava . Un dato curioso es la velocidad màxima que fuè muy elevada 72,6 km bajando hacia rebolledo .
Empecè subiendo la carretera del aeropuerto con viento en contra a 45 grados y marcando en el cuenta km 22 km/h màs o menos . Luego cuando girè a la izquierda en llano y viento en contra a unos 23 km/h pero la media iba algo por encima de los 22 km/h .
Pasè la vìa parque protegido algo del viento por los edificios hasta que al girar en la vìa parque no podìa pasar con el viento en contra de los 23 km/h . Cuando estaba luchando sin mucho èxito me pasò un ciclista a unos 30 km/h , como si no hubiera viento .

Por fin lleguè a la esquina del camino de castilla con media de 23 km/h y empecè subiendo pero con viento de costado y en algùn caso ayudando algo , pero bajè la media a 19,6 km/h . Cuando empecè a bajar desde la rotonda de la Alcoraia hacia rebolledo. Me fuì ayudando del viento y conseguì 72 km/h y el 7º mejor tiempo del strava en 3:59 sobre 124 tiempos. El primero fuè josè brufal en 3:40 .

Cuando llegaba a rebolledo para girar hacia santa Ana llevaba 24,1 km/h y cuando terminè el puerto conseguì el record personal en 12:58 y en la bajada de asfalto mirecord en 3:49 y conseguì la misma media de 24,1km/h .
Sòlo me quedaba bajar al Altet, cuando iba viento a favor conseguì 38 km/h 16 km/h màs ràpido que contra el viento ., y luego girè a la derecha con el viento de travès que fuì volando entre 36 y 42 km/h


45,20 kilómetros en 1:54:49 horas a 23,62 km/h con un desnivel acumulado de 349 m gastando 966 calorìas


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Zefal Air Profil Micro pump ( 19 € )


Weight: 88g Presure 100 psi 7 bar lenght 165 mmm

Zefal Air Profil Micro pump
6 10 Liam Glen
In terms of size and weight (165mm long and 94g respectively), the Zefal Air Profil Micro is about as 'mini' as they come, disappearing easily into a rear pocket.Attached to the bike via the provided water bottle mount, the Air Profil is unobtrusive.The light overall weight belies the fact that the Air Profil is made from aluminium throughout, with the sole exception of a plastic flip-lock lever. The all metal construction promises good reliability and in the hands, feels reassuringly sturdy and well made.The plastic lever is stiff and locks the pump onto the valve with a positive action, creating a seal that easily withstands road tyre pressures and the inevitable tug-of-war of a roadside puncture.

The pump includes an o-ring between the handle and the main pump body to prevent water ingress when not in use. Rather niftily, the body features a second o-ring groove so you can slide the o-ring out of the way when pumping.In lab conditions (my front room), approximately 200 strokes were needed to reach a pressure of 80-90psi, or enough to get home on. For a rated maximum pressure of only 100psi, the Air Profil works well and still feels remarkably comfortable at higher pressure.

The handle never feels like it's digging a hole in your hand, nor do you need super human strength to eke out those last few psi. That 100psi maximum is quite limiting though, in that most people will normally be riding pressures above that. As such, a puncture will always have to be inflated to full pressure back at home using a more appropriate track-style pump.Really, the Air Profil works best as an emergency tool, used occasionally to get you home. You wouldn't want to rely on it if you had to use it regularly. For many road cyclists, that will do just fine.What isn't fine though, is how the Air Profil has lasted in the longer term.Despite its all-metal construction, the pump is now showing an alarming amount of play given that it has only been called into action a handful of times.The handle in particular is very wobbly and is threatening to come off.Admittedly, the pump hasn't been treated with the greatest respect, being thrown into the back of a car boot every weekend can take its toll, but a mini pump should be able to handle this abuse and still be functional at the end of it.

Verdict
Light and cheap, but slightly worrying durability.



http://road.cc/content/review/62926-zefal-air-profil-micro-pump

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