viernes, diciembre 30, 2011

japan-gets-wi-fi-dispensing-vending-machines


vending machine asahi soft drinks

Fotografía de la máquina expendedora de Asahi Soft Drinks.
Japan Gets Wi-Fi Dispensing Vending Machines
Serkan Toto


It’s no secret that Japan is the country of vending machines (they even have models like this one now), but this is new: Tokyo-based beverage company Asahi Soft Drinks took the wraps off a vending machine [JP] that not only offers drinks but also sends out Wi-Fi signals within a 50m radius.

The Wi-Fi will be available for free, is accessible with multiple devices, without registration, and for anyone to use (meaning users won’t have to buy any drinks to go online through the machine). It’s possible to use the web for about 30 minutes before the machine cuts you off (re-connecting is possible, however).

After logging in, users will see various location-specific information on the home screen, for example on local stores, or sightseeing spots.

Starting in 2012, Asahi will set up 1,000 of the vending machines in five different regions in Japan (Tokyo, Sendai, Chubu, Kinki, and Fukuoka) in the first year. The plan is to roll out a total of 10,000 units in the next five years.

Asahi is currently operating 250,000 vending machines all over Japan

http://techcrunch.com/2011/12/28/japan-gets-wi-fi-dispensing-vending-machines/

.-..-.--.....-.-..-..-.-..-.-.-.

EMPRESAS | Durante 30 minutos
Máquinas que expenden bebidas...y Wi-Fi

ELMUNDO.es |
Actualizado jueves 29/12/2011 21:26 horas

Las máquinas expendedoras son parte del decorado de Japón. Hasta ahora las había de comida, bebida o teléfonos móviles, entre otros muchos productos. Pero ninguna como la nueva de la compañía de refrescos Asahi Soft Drinks de Tokio, que además de bebidas ofrece conexión a Internet inalámbrica WiFi.

Esta peculiar máquina expendedora envía señales WiFi en un radio de 50 metros que permiten conexiones de hasta 30 minutos, según informan Techcrunch y la página web del distribuidor.

La señal, accesible con múltiples dispositivos, está abierta y no requiere contraseña ni comprar un producto en la máquina. Los usuarios sólo tendrán que ver, una vez identificados en la conexión WiFi, cierta información sobre puntos, productos o tiendas locales.

A lo largo del año que viene, Asahi Soft Drinks espera ubicar 1.000 máquinas por todo Japón con el objetivo de poner en las calles 10.000 en cinco años. Un objetivo ambicioso para la propietaria de más de 250.000 máquinas expendedoras en todo el país.
http://www.elmundo.es/elmundo/2011/12/29/navegante/1325162661.html

No hay comentarios: