lunes, marzo 31, 2014

2 ciclistas arrrollados en el carril bici Rota-chipiona/ IRONMAN los cabos / la bicicerveza





Dos Atletas del Club Atletismo Chipiona, que circulaban en bicicleta arrollados por un vehículo ,en el carril bici Rota-Chipiona



Chipiona 30 de Marzo 2014.
Dos miembros del Club Atletismo Chipiona C.M. y L.R. resultaron atropellados este pasado Sábado, cuando transitaban por el Carril Bici Rota-Chipiona, cerca ya de la vecina localidad de Rota.
Ambos Atletas, iban con sus bicicletas , revisando la distancia para la próxima Media Maratón, que se celebrará el Domingo día 6 de Abril.
Al parecer un Vehículo se saltó un Stop, para cruzar el carril bici, y arrolló a C.M. y a L.R. , que resultaron lesionados con diversas contusiones , L.R. además con rotura del coxis.
Los heridos fueron trasladados al ambulatorio de Rota ,en Ambulancia y ya se encuentran en sus domicilios.
Las Bicicletas han quedado destrozadas, y por un golpe de suerte, las heridas no han sido muy graves.
http://www.chipiona.org/30/03/2014/dos-atletas-del-club-atletismo-chipiona-que-circulaban-en-bicicleta-arrollados-por-un-veh#.UziX4FDRdFg.facebook
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IRONMAN LOS CABOS- 📅 Mar 30th 2014

TOP 10 Pro Men - Finish

1 8:26:15 2 Daniel Fontana ITA
2 8:32:19 6:05 13 Stephen Bayliss GBR
3 8:34:18 8:04 17 Domenico Passuello ITA
4 8:38:17 12:02 18 Swen Sundberg DEU
5 8:40:13 13:58 6 Patrick Evoe USA
6 8:42:20 16:06 3 Matthew Russell USA
7 8:46:31 20:16 10 Jan Van Berkel CHE
8 8:49:53 23:39 12 Derek Garcia USA
9 8:59:38 33:23 9 Petr Vabrousek CZE
10 9:06:18 40:04 11 Mike Schifferle CHE

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Bienvenidos a la nueva moda mundial!

Os presentamos la marca que está revolucionando las calles Europeas y Americanas.

Presentamos en España el "BEER BIKE" o "BICI BAR", originario en Europa , la marca se introduce en España el año 2011 fabricando nuestro propio modelo registrado y el primero con homologación CE.

Lo que nos motivó fué las ganas de cambiar la manera de hacer rutas turísticas, despedidas de soltero , fiestas, carnavales y cualquier tipo de evento, y convertir todo esto en algo original e inolvidable.

Hoy por hoy, nuestros colaboradores están por todo el mundo, desde Europa ,Asia o America.

Contamos con fabricas con los mejores expertos en la fabricacion de Beer Bike's del mundo, en España y Mexico para poder distribuir a el precio mas competitivo en las diferente areas del mundo, y hacer que Beer Bike/Bici Bar sea cada vez mas grande y cada vez mas accesible a nivel internacional, y podamos dar a nuestros clientes el mejor producto y servicio allá donde se encuentre.

Proponemos que te subas a este ciclo colectivo con capacidad para 18 personas y disfrutes de una cervecita una tapita y la mejor música, a la vez que pedaleas y pierdes calorías, en cualquiera de nuestras franquicias en España.

Estamos en las principales plazas de España:

Barcelona Valencia Alicante Ibiza Mallorca Málaga
Navarra Albacete Benidorm Asturias Madrid Gerona

BEER BIKE spain
Venta: Tlf (+34) 672 407 794 info@beerbikespain.com
Alquiler: bicibarsl@gmail.com
Baixada de l'estació, 8-B Tienda "Molt més barat"
46800 Xátiva (Valencia)

http://www.beerbikespain.com/

domingo, marzo 30, 2014

ruta ciclista .. a piè, con final inesperado



Ayer estuve en el lidl para ver los restos de la venta ciclista del pasado sàbado . Quedaba poco de ciclismo , pero bastante de running ( carrera) , aunque no estaba pensado para eso.Hay un pantalòn interior tècnico de ciclismo por menos de 7 € que se puede utilizar perfectamente para correr. Tiene 8 zonas,
1 confort en la zona de asiento ( aunque no se utiliza cuando corres!)
2 zona extensible delantera para la màxima libertad de movimiento, en la parte superior del muslo
3 Cintas de regulaciòn de temperatura, debajo de la zona extensible
4 zona de aislamiento del muslo , debajo de las cintas de regulaciòn
5 zona de ventilaciòn del glùteo para evaporar el sudor
6 zona tèrmica lateral de regulaciòn de temperatura
7 cintura antideslizante elàstica
8 zona de ventilaciòn central delantera y trasera
material 60 % poliamida 31 % poliester 9% elastòmero


El mismo sàbado por la tarde lo tuve puesto y el domingo tenìa que probarlo con un recorrido èpico , la vuelta al pardo .
La idea era bajar al nivel del rìo por el parque de la dehesa de la villa ( fuente ) , seguir el anillo ciclista hasta pasar por debajo de la m-40 y en paralelo a la carretera del pardo ( parada obligado para perder peso ), alcanzar la gasolinera . Luego subir por el camino forestal ancho a la fuente de la quinta. Ya sòlo falta rodear la valla de la quinta y por el arcèn de la carretera del pardo bajar hasta el anillo ciclista. A la derecha para pasar al lado del gimnasio fitness y bajar por terraplèn al tunel de debajo de la vìa. Allì me alcanzò un coche conducido por un valtueña javier vicente y su mujer que amablemente me llevaron a casa cerca de azca.

Llevaba 2h corriendo y estaba casi deshidratado , ademàs querìa ver la volta a cataluña y si seguìa al ritmo del coche de san fernando no iba a llegar.

corto de terror / proyectos para invertir en bicis y accesorios ciclistas


La bicicleta del Tinkoff Saxo Specialized Venge & Tarmac
http://merkabicitv.es/
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Bicicleta Isaac Muon TT

http://merkabicitv.es/
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Un sencillo corto de terror que ya es un fenómeno de Internet
25 marzo 2014



En las menciones especiales del concurso de cortometrajes de terror Who’s there? (¿Quién anda ahí?), que acaba de celebrar su primera edición, premiado como el mejor director aparece David F. Sandberg (Suecia, 1981) con Lights Out (Luces fuera). El autor confía en la efectividad de la situación cotidiana —una mujer, antes de acostarse, apaga progresivamente las luces de su casa— y utiliza con habilidad uno de los temores más primarios del ser humano, el miedo a la oscuridad, para grabar sin apenas presupuesto una historia que en 2 minutos y 41 segundos aterra al espectador.

La productora de cine británica Bloody Cuts ha animado a cineastas de todo el mundo a participar en el concurso. Las condiciones de los organizadores eran pocas, pero claras: el corto no podía durar más de 3 minutos, el presupuesto no debía exceder los 1.000 dólares (725 euros) y tenía que ser una obra original producida expresamente para el certamen y que guardara relación con la frase “¿quién anda ahí?”. Formaron parte del jurado el director de cine Joe Dante, el guionista y director Marcus Dunstan, el guionista Patrick Melton, la productora y coguionista de Terminator (James Cameron, 1984) Gale Anne Hurd…

David Sandberg y su mujer Lota Losten en el “misterioso” pasillo de su casa, donde se grabó el corto

Los tres grandes premios fueron para Play Time, de Ryan Thompson (una pesadilla que comienza con una tele encendiéndose sola y mostrando imágenes perturbadoras en blanco y negro); A…, de Peter Czikrai (de toque lynchiano y con trasfondo satánico) e Invectum de Adam-Gabriel Belley y Francis Fortin, un corto que apuesta más por la ciencia ficción que por el terror clásico.

Más visto que las tres propuestas ganadoras, la de Sandberg (que no recibió más que una mención) tiene 1.414.630 vistas en YouTube y en Vimeo ha llegado ya a los 5.300.000. Incluso hay una lista de reproducción de vídeos en YouTube que recopila las reacciones de quienes la ven por primera vez. El autor admite estar “estupefacto por la respuesta” de los internautas ante el humilde corto protagonizado por su mujer Lotta Losten.

El germen de Lights Out se ve con claridad en obras anteriores de Sandberg, en particular en Cam Closer, protagonizada también por Losten y grabado en la misma casa, una historia de poco más de dos minutos en la que buena parte del desarrollo tiene que ver con la pantalla de un smartphone. Esta última pieza sin embargo se ha convertido en viral, ha despertado el deseo de los internautas de compartir el vídeo y lo que han experimentado al verlo.

En su página web personal, Losten (ante el aluvión de visionados del corto) decidió hace unos días recopilar algunos de los comentarios que más le han llamado la atención en las redes sociales. Del “yo hubiera dejado la casa después de ver eso en mi pasillo” al “lo he parado a los 56 segundos hace ya media hora y no sé qué hacer” pasando por el que opina que Lights Out es la película más terrorífica del concurso; la colección de opiniones reafirma la teoría de que el miedo más profundo es el que nos transporta a la intimidad de la situación cotidiana, de repente alterada por un suceso que no tiene explicación.

http://blogs.20minutos.es/trasdos/2014/03/25/lights-out-corto-terror-internet/

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Dutch style, fully-loaded comfort commuter bicycle and a cycle chic cruiser in one. Mens and Womens frames.



https://www.kickstarter.com/projects/peacebicycles/the-dreamer-ultimate-commuter-for-the-style-consci?ref=live

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klik accesorios




https://www.kickstarter.com/projects/fietsklik/bike-accessories-that-click-and-lock?ref=live




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camiseta masa crìtica


https://www.kickstarter.com/projects/1764552974/critical-mass-dont-tread-on-us-and-property-of-t-s?ref=live

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cargador solar de baterìas

Strap this water-resistant solar panel and battery to backpacks or mount it to tripods for camping, hiking, and cycling. MADE IN USA

https://www.kickstarter.com/projects/249225636/solarpad-kit-genuine-5-watt-smart-phone-usb-solar?ref=live

sábado, marzo 29, 2014

Bicis 3D, cuadro de carbòn y Airbike EADS de nylon / impresoras 3d, leapfrog kit del novicio 1.779 €



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House of Pain
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World's First 3D Printed Bike




http://www.pinkbike.com/news/Worlds-first-3D-printed-bike-2014.html

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Custom 3D Printed Carbon Fiber Bike Frame
If you’re really into cycling and are on this site, chances are that over the years you’ve at least toyed with the idea of making your own frame. There’s something truly special and deeply rewarding about riding something that you’ve built yourself, and being able to choose whatever custom geometry and extras that you want only adds to the appeal.

At that point you probably looked at everything that you needed to do to make a bike. And that’s when things start to get daunting. Before you’ve even thought of the bike, you need to think about the jig. Fabricating a jig with basic versatility and functionality for framebuilding takes time and patience, and the raw materials costs are at least $200 [Instructable example!]
http://www.instructables.com/id/The-simplest-bicycle-framebuilding-jig-I-could-com/
. Rapid-prototyping has pushed the costs of pre-made bike jigs from $1000s down to $300 or so [such as the Jiggernaut],


http://www.kickstarter.com/projects/1640002012/the-jiggernaut-bringing-bicycle-frame-building-to

but if you don’t know how many frames you really want to make, it’s still money that you aren’t putting towards your first frame.

Next, you need to consider the tools that are specific to typical framebuilding. If you want to learn to braze steel frames, an oxy-acetylene starter kit with everything you need to get brazing is something over $200 (plus the price of an additional gas cylinders, brazing rods, and flux that you’ll use). A TIG welder suitable for working with thin-walled steel and aluminum bicycle tubing is more like $1000.

Next, the materials for the bicycle frame itself. While it would be possible to braze a frame with commodity straight-gauge 4130 (chromoly) steel tubing, it would be very heavy and wouldn’t ride very well - bike specific tubesets are double- or triple-butted to save weight and place extra material at the lug junctions. Bicycle specific tubesets will cost you upwards of $100, and a set of lugs and dropouts is about another $100.

If you’ve been adding up the tally, you’re already at more than $600 for your first frame – hopefully you won’t make any mistakes!

I wanted to design a process for building bicycles that allowed an enthusiast to spend less overhead, less time on finicky details, and put the emphasis on actually designing and making a bike that you want to ride.


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Airbike bici 3d AEDS


EADS's Airbike is a 3D-printed nylon bicycle, actually looks rather decent

We've seen plenty of neat 3D printing products over the last year or so, though none are as impressive as this bicycle in terms of scale. Unveiled by EADS (European Aerospace and Defence Group), the Airbike is "grown" with nylon powder using a process called additive layer manufacturing, which is similar to 3D printing but with the added benefit of laser-sintering to reinforce the structure. This way the parts can save up to 65 percent in weight while retaining the same strength (of steel or aluminum in this case), and apparently Airbus was quick to pick up this technology well before everyone else (hence named Airbike, in its honor). It's all well and good, except EADS does say there's still some way to go before we can print our own custom Harley-Davidson bikes without breaking our banks. Shame -- as with many things in life, we'll just have to wait.


http://www.engadget.com/2011/03/09/eadss-airbike-is-a-3d-printed-nylon-bicycle-actually-looks-rat/

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Creatr Starter Package
starting from €1.799 excl. VAT€2.176,79 incl.VAT

Creatr 3D Printer (single or dual extruder your choice)
6 Rolls of Filament (a selection of our top sellers)
50 Print Stickers
Kapton sheets
Simplify3D™ Software
Creatr toolkit
Leapfrog USB stick
Live installation and training


Easy to install

The Creatr is a real game changer for entry-level 3D printers. The 3D printer is fully assembled and pre-calibrated when it arrives at your doorstep. This means that the installation of the printer does not take up a lot of your time and you will be printing your first object in about 30 minutes! Before you start printing, you will need to unpack your printer and install two software programs; one for the conversion of your design from a 3D software STL-file to a printable file [G-code], and another software program to control the printer.Both are free of charge and available via our website. Interested how this works? Take a look at the Installation tab or our Installation Support page.
https://www.lpfrg.com/support/installation/

Print example: You can print one Coca Cola Bottle [0.5L] in 40 minutes, with one role of filament [1kg] you can print 30 bottles and one bottle will cost you €1,17.
Single or Dual extruder

At Leapfrog, you have the choice between two versions of our 3D printer the Creatr: a Single extruder or a Dual extruder. But what’s the difference between the two? A Dual extruder has two extruders, providing you with the possibility to print with two colors or two different materials at the same time. This also means that you can print with ABS filament and with soluble PLA or PVA filament that can serve as support material.The plastics PLA and PVA are both materials that can be dissolved and do not leave any marks on the surface of your print. The Single extruder has only one extruder, which means that you can only print with one material at a time. Of course it is also possible to print your support material, as well as your design, with ABS filament. However, this means that you will need to break away the support material instead of dissolving it, leaving marks on the surface of your printed object.
Most durable

We at Leapfrog believe in providing a 3D printer that is build to last, combined with superb quality. As a result, the Creatr is made of laser-cut aluminum parts as opposed to wood or plastic.This also means that the accuracy of the printer is unaffected by temperature changes and does not diminish over time, providing you with the best quality.* For orders paid by credit card or ideal. For other payment methods the 72 hours initiate once payment is received.
How to order a Leapfrog 3D printer

It is possible to pay directly by using one of the following methods:

iDeal
Paypal
Creditcard
It is also possible to get an online quote: Fill in your details and select your items which you would like an offer on. When you decide to order these item(s), you can confirm the order by transferring the amount to our bank account with the quotation number as reference.

Validity of an online quote is 1 week. The given delivery time is also 1 week longer than when ordering online, and the order starts once we have received the amount on our bank account.

https://www.lpfrg.com/product/creatr-starter-package/

¿La mejor ciudad americana para la bici ? Portland Oregon, desde el aeropuerto a recorrer la ciudad




2012 Bike-Friendly Cities
America's Best Bike City: Portland, Oregon
The paragon of bike-friendliness regains the top spot in our rankings

ADVOCACY: America's Top Bike-Friendly Cities


Sit down, please, and take a deep belly breath now, for the truth is harsh: When a bicyclist pedals down toward the Willamette River, which divides Portland, Oregon, the waters do not part. The automobile traffic does not cease. Cars honk, and in a city obsessed with green transit, there are train rails—a gleaming cyclist’s nightmare—crisscrossing everywhere.

And it rains. The sky is a brooding gray between October and May, and in winter the rain, falling as a fine, gentle mist, can be so cold that your gloves almost freeze on your handlebar. And as you near the river, you may find one of Portland’s five drawbridges raised high so a giant steel China-bound cargo ship can come churning through.

Wait there, high up over the water. You can feel the thrum of the boat in your bones now, and you are not alone, for every bridge raising is a sort of festival in bicycle-mad Portland. Some guy will roll up beside you, probably, on a lime-green-wheeled fixie. Here, now, is a stolid commuter in a yellow rain jacket, with all sorts of earnest straps lashed to her rack, and here is a mangy, helmetless youngster on a homemade tall bike, two normal frames welded together, so that he looms 6 feet above the melee, quietly plucking his nose ring.

There are, inevitably, subtle flickers of intratribal tension there by the bridge—in Portland, a mere raised eyebrow can convey a nuanced diss like, “Shimano 105 derailleurs? Really?” But there is also a deep—and, yes, smug—solidarity. Those of us who ride daily in Portland, we know. We know we are the vanguard of American cycling. No other city in the United States has more cyclists per capita, and no other town has a coffee shop like Fresh Pot, which boasts 25 chairs and parking for 26 bicycles. We have trains of elementary-school bike commuters, and we have Move By Bike, a relocation-company that trundles couches across town on overstacked bike trailers. Even our city’s noncycling Lotharios know it is a deal-killer to ask, at the end of a sprightly first date, “Can I throw your bike in my car and give you a lift home?”

Minneapolis? Please. Let’s ride—along the Willamette now, on the paved Springwater Corridor, where, off to the east, great blue herons and snowy egrets pick about in the reeds and the mud of Oaks Bottom. Three miles on, amid the grain silos and rail yards of north Portland, you can feel the industrial heft of the city, built a hundred-odd years ago on shipping and logging. In Forest Park—which, at 5,000 acres, is the nation’s largest urban preserve—there is a growing network of singletrack on the slopes of Portland’s west hills. But me, I like to take my road bike higher in those same hills, past gracious manses built by long-ago timber barons, until I am up on Skyline Boulevard with its horse pastures and country-road dips and turns. It is cooler up there—sometimes in winter snow whitens the bows of the evergreens.

But it is the locals’ bike zeal that is most dear. Once, when I called the city’s Transportation Options office to ask about airport bike parking, a guy there responded 45 minutes later via e-mail, with a 500-word personal treatise. (“There is a specific bike parking area,” he began, before discussing option B, the bike lockers, and riffing on the bike-guarding aplomb of Homeland Security.) Another time, when I found myself stooped by the roadside, muttering cuss words over a broken chain, a random savior materialized to offer assistance gratis. “I’m a professional bike mechanic,” he proclaimed, superhero-like. “What can I do?”

A mass ride in Portland is a Dionysian rite. Witness the Naked Bike Ride, through downtown, or the Cross Crusade Series, an autumn-long mud bath that last fall drew more than 1,500 competitors, including one whip-lean, bearded maestro who wore pigtails and a pink jersey reading “Keep Cyclocross Weird.” The Worst Day of the Year Ride, meanwhile, is a 17-miler which brings some 4,000 hardcores out into the gray gloom each February, to celebrate misery and self-flagellation. The route ends, of course, at a brewpub.

The party is on every single day. I know this because I happen to live on a designated bicycle street, and on summer evenings sometimes I sit out on my porch and listen as the bikes roll by, singly and in groups. There is a certain delight in the air then—the warm, dry days of summer are a sweet reprieve in Portland—and the riders’ voices seem silky somehow: soft and murmurous. I’m able to catch only a word or two at a time. I hear, “so anyway,” “and then he…” But always the larger story sings out in the dusk and the dark: We dreamed ourselves a strange and lovely city out here on the green edge of the continent, and we shook free.

http://www.bicycling.com/news/advocacy/americas-best-bike-city-portland-oregon

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1. Portland, OR Population: 583,776

After being named runner-up in our last round of best bike city rankings in 2010, Portland reclaims the top spot. The only large city to earn Platinum status from the League of American Bicyclists is a paragon of bike-friendliness, with 180 miles of bike lanes and 79 miles of off-street bike paths. Always quick to embrace cyclist-friendly innovations, Portland was the first city in the United States to implement bike boxes


http://bikeportland.org/cats/infrastructure/bike-boxes
at intersections and elementary-school bike commuting trains. Among the city's many bike shops is newcomer Go By Bike, which is located under the aerial tram and offers valet parking, rentals, and repairs.
http://www.bicycling.com/ride-maps/featured-rides/1-portland-or

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NORTH AMERICA > UNITED STATES > OREGON > PORTLAND
Portland, Portland Style: Touring by Bicycle

David N. Seelig for The New York Times
On St. Johns Bridge over the Willamette in Portland, Ore.
By MATT FURBER Published: April 2, 2009

“A LOT of good cyclists come out of Portland just because you can ride year-round,” said Bruce Rogers, an athletic-shoe designer visiting from his home in Hailey, Idaho. “I love coming back because I love the biking, no matter what time of year it is. More than fitness, it’s a fun outlet. As long as you have decent rainwear you can ride in any weather.”

Careering through streets on a bicycle in Portland, Ore., this time of year can be an easy weekend adventure that mixes showers, sunbursts, cafes and a robust bicycle culture. And equipped with a sturdy rain jacket, booties, fenders and a bike map (a waterproof version that folds to the size of a credit card is handy), visitors can enjoy the city the way locals do.

On a recent misty Friday evening, bicyclists wearing blinking safety lights formed a spontaneous, festive parade across the Hawthorne Bridge. The impromptu peloton flashed by like a line of flickering fireflies.

Tourists will find that Portlanders seem to know how to avoid the biggest gushers, perfecting the art of ducking into a cafe at the moment that passing showers soak the streets. “I’ve seen a lot of double rainbows this winter,” said Andrew Butterfield, a teacher at da Vinci Arts Middle School, who was drinking a coffee in the Hollywood neighborhood during one cloudburst.

For visitors, it’s possible to land at Portland International Airport and hop the MAX Light Rail to start a city tour.

“You can just load your bike on the train and head into town,” said Don Shepler, a Portland-trained chef who, together with his wife, Erin Zell, runs Galena Lodge, a Nordic skiing retreat and summer hiking stop in southern Idaho. The couple enjoy returning to Portland for biking-and- food tours.

“The last time we were there we rode to a bunch of different restaurants on Alberta Street,” Ms. Zell said. “We’d enjoy a drink and appetizers and ride somewhere else.”

Days of clear weather come and go this time of year, but it never really rains that hard, Mr. Shepler said, adding that he liked the flow of bicycle traffic in Portland. “On the side streets with bike lanes you’re on the grid, and you can just go,” he said.

It helps to have a Bike There! map, published by the regional governing body known as Metro and available at bike shops and the downtown visitors center. A mapping program, found at byCycle.org, can help visitors pick the best biking route to markets, galleries, museums or other destinations.

Locking up at on-street bicycle parking stands downtown near the Portland Museum of Art, cyclists also take advantage of Benson Bubblers, drinking fountains in various locations around town. While filling a water bottle, it was impossible not to notice how many people are on bikes despite the rain.

“Portland is a really easy and comfortable city to use a bicycle as transportation,” said Roger Geller, Portland’s bicycle coordinator since 1994. “There is a lot of energy around cycling right now and it’s not just 20-year-old men racing. I see average people out biking.”

Mr. Butterfield, who has been a bicycle commuter in Portland for 20 years, suggests that visitors take a tour over the four bicycle-friendly bridges on the Willamette River (the Broadway, Steel, Burnside and Hawthorne Bridges) as a good way to get oriented. But a bridge tour only scratches the surface of biking opportunities in and around Portland. A trip on the tram from the river to the hillside campus of Oregon Heath & Science University reveals a compelling green landscape. Fresh snow on the volcanic peaks of Mount Hood and Mount St. Helens in the Cascade Range makes the view of the city hardly seem urban.

Riders who wish to delve deeper into Portland’s diverse bicycle culture can simply drop in on pubs like Hopworks Urban Brewery in Southeast, a tavern decorated with spare bike parts that serves organic beer.

Stopping at Hopworks pub was Brian Schultz, an engineer with Chris King Precision Components, a manufacturer of bike parts, transplanted to Portland from California, and his wife Molly Mattecheck Schultz, a former employee of Team Estrogen, an Oregon-based company specializing in fitness apparel for women. Conversation quickly turned to tales of their recent 5,000-mile coast-to-coast bicycle tour, inspired by their love of cycling in Portland.

“People were amazingly generous and trusting,” Ms. Shultz said of their trip, adding that it helped her gain a new appreciation for the commitment to bicycling in Portland. It’s not unusual to see women riding through the winter in skirts and knee-high boots, followed by athletes training in winter riding clothing, she said.

Portland’s embrace of bike culture means that there are hundreds of miles of bike lanes and multiuse paths already in place.

“The goal is to become a world-class bicycling city,” Mr. Geller said. “There has been a linear rise in bike use, but in the last four years it’s been exponential.”

The steady flow of bicycle traffic also makes it easy for visitors to commune with fellow cyclists or at least to ask for directions. Street signs indicating the distance between points, including an estimated bicycling time, make Portland a logical city to navigate on two wheels. The signs are posted on streets commonly known as bicycle boulevards — quieter, safer alternatives to busier roads with bike lanes.

Visitors will find that special bike-crossing signals and bike lanes highlighted in bright green help to guide traffic in the most complicated intersections. Breaking up a ride with a stop at a cafe or a pub adds to the pleasure, said David Lord, a bike racer and elementary school teacher, who commutes by bike more than 4,000 miles each year. Bicyclists might also find themselves steered toward a slice at Mississippi Pizza Pub, chased by a beer down the road at Amnesia Brewing.

“There is an amazing selection of restaurants and brewpubs like the Lucky Lab and the Bridgeport Brewery, but my favorite thing to do is hit Powell’s Books,” said Mr. Rogers, the shoe designer. “Every trip I spend a few hours there, not only to check out books, but to check in with the world.”

Back on the road, Portland can sometimes look like an elaborate model railroad table with everything in motion, especially if viewed from one of the Willamette bridges. Riding toward North Portland on the Broadway Bridge, it is not unusual to see the Amtrak Coast Starlight train crossing the Steel Bridge headed for Union Station a little after 3.

“The thing about Portland is there are so many world-class rides at your fingertips,” Mr. Rogers said, as he prepared to ride with his best friend across the Willamette to Council Crest, said to be the highest point in the city, with a panoramic view of the Cascade volcanoes. “Portland’s pretty much roadie heaven.”

IF YOU GO

byCycle.org (http://www.bycycle.org) is an interactive trip planner that integrates the regional bicycle map.

BikePortland (http://bikeportland.org) covers the Portland bike scene.

The Bicycle Transportation Alliance (http://www.bta4bikes.org) is a nonprofit organization that works to promote bicycling and improve bicycling conditions in Oregon and southwest Washington. Its Web site has plenty of links to resources for bicyclists.

The Community Exchange Cycle Touring Club (http://www.exchangecycletours.org) promotes cycling as “a means of cross-cultural interaction and earth-friendly transportation by providing bicycle maintenance and bicycle touring resources.”

Shift (http://www.shift2bikes.org) calls itself a “a loose-knit and informal bunch of bike-loving folks” who organize bicycle events, including social rides, educational tours and art-bike parades.

“Pedaling Revolution: How Cyclists Are Changing American Cities” (http://oregonstate.edu/dept/press/o-p/PedalingRev.html) by Jeff Mapes investigates how cyclists in Portland and other cities and college towns work with the support of local government.

“Veer” (http://www.veerthemovie.com) is a film that looks at the lives and bike-centric social groups of five people in Portland over the course of a year. It is to be shown the Walter Reade Theater at Lincoln Center in New York on May 5 at 6:30 p.m.

Portland Travel Guide
http://travel.nytimes.com/travel/guides/north-america/united-states/oregon/portland/overview.html

Biking Interest Guide
http://travel.nytimes.com/travel/guides/biking/overview.html

http://www.nytimes.com/2009/04/03/travel/escapes/03Portland.html?pagewanted=all&_r=0


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Denver Colorado Program against Hit&run

It's called the Medina Alert System. It's the brainchild of a Denver cop.

It wastes no time sending the suspect's vehicle description to the more than 1,200 cab drivers, and 7,500 UPS trucks already enrolled in the system.

http://www.katu.com/news/local/Denver-program-showing-results-push-to-get-it-in-Portland-245908811.html

La rata gigante / còmo encontrar conductores responsables de atropello y fuga , la alerta medina




http://www.eleven.cc/

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Una rata gigante de casi medio metro impresiona a Suecia
Los medios locales han bautizado como 'Ratzilla' al inmenso roedor que se instaló en la cocina de una casa de Estocolmo
El hallazgo de una inmensa rata de unos 40 centímetros (sin contar la cola) y un kilo de peso en la cocina de la casa de una familia de Estocolmo ha provocado una gran cobertura informativa entre los medios de comunicación suecos, que ya la han apodado Ratzilla, en un juego de palabras con el mítico monstruo japonés Godzilla.
Según explica la BBC, "la criatura aterrorizó a la familia" tras abrirse camino a través del cemento y la madera de la casa y llegar a la cocina por una vía de ventilación. Al principio "creímos que se trataría de un pequeño ratón, pero después de un rato nos dimos cuenta de que no podía ser porque hacía demasiado ruido", ha explicado la madre de la familia al portal The Local.
Unos días más tarde, cuando abrió los cajones situados debajo de la pica descubrió "al poderoso monstruo", que provocó el pavor de la familia. La familia se negó a volver a entrar en la cocina y la rata se adueñó del espacio.
Un equipo especializado tuvo que cazarla con una trampa extra grande, tal y como muestran las fotos colgadas en Facebook por la familia y que ya han dado la vuelta al mundo.



http://www.lavanguardia.com/vida/20140328/54404508973/rata-gigante-suecia.html

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LOCAL NEWS
Denver's Medina Alert gets public involved in solving hit-and-runs

By Jeremy P. Meyer The Denver Post
POSTED: 02/25/2013 12:01:00

A memorial is set up in front of the nightclub at Ninth Avenue and Lincoln Street where Jose Medina was struck and killed by a sport utility vehicle that sped away in January 2011. (John Prieto, Denver Post file)
The creator of Denver's "Medina Alert" program that sends out messages to the public to be on the lookout for vehicles involved in serious hit-and-run crashes is hoping to take the idea nationwide.Larry Stevenson, who created the Medina Alert and named it after Jose Medina, who was killed in a hit-and-run crash on Lincoln Street, has approached other communities around metro Denver to adopt the system.

"The goal is to take it nationwide," he said about the notification system modeled after the Amber Alert, a national system that seeks public help in finding missing children.Jose Medina was killed in a hit-and-run crash two years ago when he was struck by an SUV on Lincoln Street on the first day of his job as a valet at a Denver nightclub.Two years ago, the 21-year-old Medina was on the first day of his job as a valet, parking cars outside a Denver nightclub, when he was struck and killed by an sport utility vehicle that sped away.That night, a taxi driver who saw the incident followed the fleeing vehicle, wrote down the license-plate number and helped provide authorities with enough information that everyone involved was eventually arrested.

A year later, the Medina Alert was created. The notification goes to all patrol cars, cabdrivers, news outlets, truck drivers and pedicab operators. A message is displayed on traffic reader boards and on Crime Stoppers' Twitter and Facebook accounts."When we have a collision and we need to get the information out to the public who act as our eyes and ears ... the Medina Alert is one of the many tools," said Denver police Sgt. Michael Farr, who works in the traffic-investigations unit. "Unlike using Crime Stoppers and the media, the advantage is that it is tied to the Colorado Department of Transportation's overhead message boards."Seven Medina Alerts have been issued over the past year, and some have resulted in arrests.

The first alert was issued Feb. 20, 2012, after 42-year-old James Garcia was hit crossing Sheridan Boulevard. Garcia was pronounced dead at the hospital, and witnesses gave police a description of the white van involved in the incident.The notification went out but didn't result in an arrest. Later, a tip came in that led police to Paul Estrada Jr., 63, who was arrested and is now awaiting trial on a Class 3 felony charge of leaving the scene of an accident involving death.

Stevenson, a former Denver police officer, launched the Taxis on Patrol program in 2011 — a collaboration with Denver police in which taxi drivers alert law enforcement agencies of any suspicious activities they see while driving their routes.Taxi drivers have called in hundreds of tips, ranging from homicides and sexual assaults to carjackings and drunken drivers.Stevenson, now a spokesman for Denver's Excise and License Department, is working with communities around the metro area to start a Medina Alert. Aurora and the Colorado State Patrol have expressed interest. Stevenson is looking at getting legislation to add the Medina Alert to the emergency broadcast system.

"Hit-and-run accidents are one of the most unsolvable crimes," Stevenson said. "You are looking for a ghost. Rarely do victims have good information of what hit them. We had to find a way to connect the dots around the metro area. We can't always expect law enforcement to fly in with the red cape and solve the crimes. We have to do our part."

http://www.denverpost.com/ci_22660741/denvers-medina-alert-gets-public-involved-solving-hit#ixzz2xMYinhMm
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Hit-and-run alert system becomes law in Colorado

Mark Bevis MAR 26, 2014

An image of an Amber Alert appearing on a billboard in Sheboygan, Wisconsin on July 5, 2010. Similar alerts will be posted statewide in Colorado targeting hit-and-run offenders.
(Photo: Courtesy of Mrschimpf)
Colorado Governor Hickenlooper has signed a bill creating the country’s first statewide alert system aimed at catching hit-and-run drivers.The new law creates a system similar to an Amber Alert, which notifies the public when a child goes missing.

But Colorado’s new Medina Alert creates the tools needed to tell the public to be on the watch for a vehicle involved in a serious hit-and-run accident.It was named after 21-year-old Jose Medina, killed three years ago by a hit-and-run driver in Denver.The system includes alerting the media and taxi drivers, and issuing bulletins on electronic highway signs and on social media.Denver Democrat, Representative Daniel Kagan spoke in support of the bill last month from the House floor.

“If you do a hit and run and you seriously injured somebody, or, God forbid, killed them, your name will be in lights all over the state," Kagan predicted. "So don't even think about hit and run driving. You’re going to get caught.”

Denver and Aurora already have citywide Medina Alerts.During the two years they've been in place, 17 alerts have helped result in 13 cases solved.

http://www.cpr.org/news/story/hit-and-run-alert-system-becomes-law-colorado#sthash.OfzlLO44.dpuf


Bici crìtica de madrid a palos / El ciclismo no debe doler / Fabcafe te imprime 3D




bici crìtica de madrid a palos



La Represion de la Masa - La carga policial hace que algunos manifestantes choquen contra quienes participan en una protesta en bicicleta, la 'bicicrítica'- La Policía se lleva a su vehículo a un participante en la 'bicicrítica' por gritar a los agentes que son una "banda de chulos"- La Policia con muy malas maneras pide la Documentación dando empujones a un patinador haciendo que caiga al suelo.




Miles de personas participan en una manifestación contra el 'tasazo', los recortes, la LOMCE y el cierre de centros públicos con la que han concluido dos jornadas de huelga estudiantil.- La manifestación concluye en las inmediaciones del Ministerio de Educación.- La Policía desaloja la calle Alcalá con cargas y traslada a los manifestantes a la Puerta del Sol.- Un joven herido en el ojo por un porrazo de la Policía, que le ha golpeado, contra el protocolo, por encima de la cintura.- La Policía carga contra los manifestantes en Gran Vía y empuja a uno de ellos hasta tirarlo al suelo.- La carga policial hace que algunos manifestantes choquen contra quienes participan en una protesta en bicicleta, la 'bicicrítica'.- La Policía se lleva a su vehículo a un participante en la 'bicicrítica' por gritar a los agentes que son una "banda de chulos"

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Adelantamiento a ciclista.
Tres camiones gran tonelaje adelantan a ciclista sin ponerlo en peligro. Por favor 1,5 mt de seguridad
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Como se ve el Angliru desde un coche de la Vuelta España

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El ciclismo no debe doler (Cycling Shouldn't Hurt )


El Ciclismo No Debe Doler es un libro que revela impactantes imágenes de ciclistas que han sido lesionados en Londres.Este libro es una idea de Neil Grayshon , un editor del este de Londres y ciclista que busca poner en relieve la necesidad de espacios seguros y equitativos dentro de la infraestructura vial para los ciclistas en Londres.El objetivo del libro, dice Grayshon, fue reunir 50 retratos extremos en primer plano de algunos de los ciclistas que han sufrido lesiones infligidas por automotores mientras pedalean sus bicicletas.El autor pretende utilizar el impacto que genera la fotografía para que la gente comprenda la fragilidad del cuerpo humano a través de la imprudencia de algunos conductores que han puesto en peligro la vida de los protagonistas en el libro de Neil Grayshon.Nos recuerda que andar en bicicleta puede ser una alegría y una actividad liberadora de la claustrofobia de una vida urbana, túneles de Metro y los congestionamientos de tráfico, pero también debemos preguntar ¿a qué costo?”, se cuestiona Grayshon.Paradójicamente el autor no busca con su proyecto alejar a la gente de la bicicleta sino generar conciencia a través de las fotos y narraciones de cada uno de los lesionados de como recuerdan el accidente sufrido.
El libro que estará a la venta desde el 30 de marzo, cuenta con el trabajo gráfico de la fotógrafa Fiona Garden, y también persigue obligar a los políticos a enfrentar la realidad de la bicicleta en las angostas calles del congestionado Londres.

Fuente: Grayshon publishing
http://grayshon.co/

Fotos: The Independent

http://cletofilia.com/index.php/nbc-nius/item/612-el-ciclismo-no-debe-doler-nuevo-libro-que-busca-hacer-conciencia-sobre-la-fragilidad-de-los-ciclistas
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El primer FabCafé de Europa abre al público este jueves en Barcelona
El precio varía en función de los minutos necesarios para 'imprimir' cada diseño y va desde los 8 hasta los 30 euros

Barcelona | 27/03/2014 - 18:45h | Última actualización: 28/03/2014 - 09:49h

Así funciona el primer FabCafe de Europa - El local, situado en Barcelona, permite imprimir las creaciones en 3D o usar la cortadora láser para delinear prototipos de madera o imprimir sobre comida. Es el tercer servicio de estas características en todo el mundo

Barcelona. (Redacción y agencias).- Barcelona cuenta desde este jueves con un FabCafé, el primer establecimiento de este tipo en Europa y el tercero en el mundo en el que se pueden imprimir modelos en tres dimensiones y cortar diseños con láser mientras se disfruta de un café o un refrigerio.
Grabar un nombre en un anillo o fabricar una sortija, plasmar un dibujo en unos tejanos, recortar sobre cartón unas letras para colgar en la pared o materializar un diseño hecho en casa son algunas de la infinidad de posibilidades que FabCafé pone al alcance de quienes quieran participar del mundo de la creación. "Queremos que la gente empiece a usar este tipo de impresoras cada día" ha explicado la directora y fundadora del FabCafé, Cecilia Tham, quien ha subrayado la importancia de acercar la fabricación digital a la población, "incitándoles a crear por ellos mismos". En Japón, asegura, el 60% de los usuarios son personas no profesionales del sector, que han aprendido a usar esta tecnología.
El precio del servicio depende de los minutos que se necesiten para crear el diseño, y van desde los 8 euros hasta los 30, que es lo que cuestan respectivamente 15 minutos y una hora de trabajo de la cortadora láser. El material va incluido y en un cuarto de hora, calcula Tham, pueden troquelarse hasta 15 objetos pequeños. Además, un fabboy o fabgirl se encargará de resolver dudas y ayudar a los clientes noveles. Durante su primer mes de apertura ofrecerá precios especiales y su horario será de lunes a sábado de las 10 de la mañana a las 8 de la noche.
El objetivo de este pionero laboratorio de fabricación digital o 'Fab Lab', situado dentro del coworking Makers of Barcelona (MOB) en la calle Bailén (Eixample derecho), es "despertar a la gente" y proporcionarles las herramientas para que se atrevan a "jugar con el diseño", a pesar de no haber recibido formación en este ámbito. De esta manera, un usuario de internet puede descargarse un diseño hecho en japón y materializarlo en Barcelona sin necesidad de intermediarios.
"Sólo necesitan traernos el Usb con la información y esperar a que se materialice", ha explicado Tham, quien ha señalado que el establecimiento también dispone de un catálogo online para que los usuarios puedan inspirarse. Poner la alta tecnología al servicio de toda la población expande los horizontes de la imaginación, posibilitando que, tanto niños pequeños como gente mayor pueda materializar sus creaciones, y así entre las muestras hay tostadas grabadas con el dibujo de un niño, anillos con forma de café creados con la impresora 3D o atractivos murales tallados sobre cartón.
El concepto FabCafe nació de la mano de la productora japonesa Loftwork, que en enero de 2012 abrió el primer espacio de este tipo en el barrio de Shibuya de Tokio (Japón), y al año siguiente se instaló un segundo local en Taipei (Taiwan). El FabCafe Barcelona se convertirá así en un miembro más de la familia FabCafe, que prevé también abrir un local en Sitges (Garraf). El privilegio de ser el primero de Europa se explica, según Tham, por la "cultura del diseño artesanal" o Do It Yourself (DIY) que hace años que se desarrolla en Barcelona. El avanzado establecimiento está situado a pie de calle, en la entrada del MOB, espacio fundado por la propia Tham hace dos años y que cuenta con 200 socios del mundo del diseño y la tecnología.
Dos preestrenos
El establecimiento abre al público general tras dos preestrenos para amigos y socios. El pasado viernes de 20 a 22h celebró un PreOpening para los mecenas que colaboran vía crowdfunding con la compra futura de más maquinaria para el FabCafé. En ella tomaron una copa, aprendieron cómo funcionan las principales herramientas y se llevaron recuerdos manufacturados en directo, desde plátanos con un mensaje grabado hasta galletas con fotografías y anillos de resina. En diciembre acogió la Shining Fab X'mas Party, una fiesta navideña para mostrar las máquinas recién adquiridas a los incipientes fabricadores digitales de Barcelona y a los usuarios del coworking.
Altermundismo tecnológico
Barcelona va tomando forma como ciudad de referencia para los fabbers del sur de Europa, o lo que es lo mismo, los forofos de la incipiente fabricación digital. Los precursores de la materia fueron los integrantes del Fab Lab Barcelona, en el 22@ del Poblenou, un centro dedicado a la innovación tecnológica en el diseño y la arquitectura. Comparte nave y es, en cierto modo, hijo del Institut d'Arquitectura Avançada de Catalunya (IAAC). Más de 150 personas prueban su maquinaria cada mes, entre alumnos, clientes y trabajadores. Su director, Tomás Díez, explicaba en esta entrevista para LaVanguardia.com que forman parte de una red mundial de más de 130 laboratorios, auspiciada por el Massachussets Institute of Technology (MIT).
La fabricación digital permite la ejecución directa de diseños en 3D, sin moldes y unidad a unidad, a través de maquinaria puntera. Y esta nueva forma de 'fabricar' conlleva un cierto cambio de paradigma ideológico: sus seguidores aspiran a que los ciudadanos transformen su rol de consumidor pasivo en otro más parecido al de productor-consumidor-dinamizador. Imaginan, por ejemplo, un mañana en el que ya nadie compre vasos desechables idénticamente fabricados al por mayor en China y transportados en enormes buques contaminantes, porque ya puede fabricar en casa las unidades concretas que necesite justo antes de usarlas, con una estética personalizada y sin intermediarios.
Los 'Ateneus de Fabricació', la versión pública de los Fab Lab
El actual equipo de gobierno del ayuntamiento barcelonés ha abrazado la causa fabber con gran entusiasmo, para que convierta en barrios productivos todos los rincones de la ciudad. El modelo empleado son los Ateneus de Fabricació, una especie de centros cívicos o bibliotecas en los que podrán acudir los vecinos a materializar sus diseños y recibir formación sobre tecnología puntera. El primero abrió en julio en Les Corts y el segundo lo hará antes del verano en Ciutat Meridiana. El consistorio aspira a abrir, a medio plazo, 12 Ateneus de Fabricació y que haya al menos uno en cada distrito.


http://www.lavanguardia.com/local/barcelona/20140327/54404173205/fabcafe-abre-publico-barcelona.html#ixzz2xMLsDwV0

Fórmula 1 GP malasia gana hamilton ,2º y lider rosberg ,vettel 3º alonso 4 ª




HAMILTON SE LLEVA LA POLE POR 55 MILÉSIMAS SOBRE VETTEL
Alonso firma una increíble segunda línea

MARCO CANSECO. KUALA LUMPUR 29/03/14 - 11:03.


Con unas condiciones de visibilidad pésimas y salvando un choque con Daniel Kvyat, que estuvo a punto de dejarle fuera en la Q2, Fernando Alonso sólo fue superado por los dos Mercedes y por un excelso Sebastian Vettel en la calificación del GP de Malasia.
Muy por encima de las posibilidades del F14-T, Fernando Alonso se erigió en protagonista sobre una anegada pista en Sepang. El español clavó la vuelta en el primer intento de la Q3, con la que pudo dejar de lado a Daniel Riccardo, Kimi Raikkonen y Nico Hulkenberg, en la parrilla.

Y eso que pareció que todo se acababa para él al inicio de la Q2, cuando no vio a Kvyat y cerró la trayectoria del ruso de Toro Rosso, con lo que ambos se encontraron en el vértice de la curva. No era ni vuelta rápida para ninguno de ellos, pero con el toque saltó el tirante izquierdo de la dirección del Ferrari.En una fugaz bandera roja, para limpiar la pista, los mecánicos de la ‘Scuderia’ realizaron un gran trabajo. Cambiaron la pieza y permitieron a Fernando pasar de ronda.La pole fue para un Hamilton que logra la segunda pole de la temporada, con un coche que está muy por delante del resto de la parrilla. La lluvia permitió a un inspiradísimo Vettel disputarle la posición de honor al inglés de Mercedes.

Rosberg logró con el tiempo cumplido quitarle el tercero a Fernando, aunque la hazaña del español tiene el mismo valor. Eso sí, el incidente entre su Ferrari y el Toro Rosso se investigará a lo largo de esta tarde en Malasia.Raikkonen, todo el fin de semana por delante de Alonso en seco, se tuvo que conformar con el sexto puesto, a 1,2 segundos de su compañero de equipo.Por otra parte, el gran perdedor de este fin de semana parece Williams, cuyos dos coches fueron incapaces de superar la segunda roda de la sesión. Algo mejor, pero lejos de lo mostrado en Melbourne le fue a McLaren. Magnussen volvió a ganarle la partida a Button, pero serán octavo y décimo en la parrilla de mañana.

1º00:01:59.431 Lewis Hamilton MERCEDES GP
2º00:01:59.486 Sebastian Vettel RED BULL
3º00:02:00.050 Nico Rosberg MERCEDES GP
4º00:02:00.175 Fernando Alonso FERRARI
5º00:02:00.541 Daniel Ricciardo RED BULL


http://www.marca.com/2014/03/29/motor/formula1/gp-malasia/1396077574.html

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ROSBERG COMPLETÓ EL DOBLETE DE MERCEDES Y VETTEL FUE TERCERO
Hamilton se pasea en Malasia y Alonso acaba cuarto

MARCO CANSECO. KUALA LUMPUR 30/03/14 - 11:50.

Lewis Hamilton se llevó la victoria en el Gran Premio de Malasia al dominar de principio a fin una carrera en la que Mercedes hizo doblete con el segundo puesto de Nico Rosberg, que sigue líder del Mundial. Sebastian Vettel completó el podio y Fernando Alonso acabó en cuarta posición.

Alonso, que había salido cuarto, acabó en esa posición y repitió el resultado logrado hace dos semanas en la primera carrera, el Gran Premio de Australia. La próxima prueba, el Gran Premio de Baréin, se disputará el próximo domingo en el circuito de Sakhir.



http://www.marca.com/2014/03/30/motor/formula1/gp-malasia/1396172731.html

viernes, marzo 28, 2014

robos de bicis , ladrones detenidos




COMMUTER SUIT FOR BIKE RIDERS designed by Parker Dusseau

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Ironman 70.3 con mi hermana | LO QUE TE HACE GRANDE

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Más vídeos en Antena3

el video del nano tro

Esta noticia nos alegra el día !!!

Desmantelan una banda que robaba bicicletas en garajes y trasteros de Palma

Durante los meses de enero y febrero se había producido un repunte del número de robos con fuerza que se producían en la capital balear. En concreto, en el interior de motocicletas y en grandes garajes y trasteros. Para robar en motocicletas, forzaban el sillín y sustraían el casco, los guantes y todos los objetos de valor que se encontraran bajo el asiento. Si su objetivo era un garaje o un trastero, forzaban los accesos mientras algunos hacían labores de vigilanca. Tras el primer arresto de dos implicados la pasada semana, un joven español y uno ucraniano, los agentes recuperaron 20 cascos, guantes, reproductores de DVD, Scalextric, cuatro bicicletas y gafas de sol. La Policía activó la segunda fase de la denominada ´Operación Calimero´. Los agentes identificaron a ocho miembros de la banda, siete españoles y un brasileño, entre los que había varios menores. En los registros, la Policía les intervino munición de arma corta y larga, prendas del uniforme de la Guardia Civil, dos minimotos, herramientas, electrodomésticos, teléfonos móviles, joyas y relojes.

http://www.diariodemallorca.es/sucesos/2014/03/23/desmantelan-banda-robaba-bicicletas-motos/920098.html